Yoga 6:10

Höstens yogaklass för Bröstcancerföreningen Uppsalas medlemmar, under ledning av Sofie Puranen.

Onsdag 24 Okt 2018

100 kr/gång
Yogalärare Sofie Puranen ©

Sofie Puranen är auktoriserad ashtanga yogalärare och undervisar i Uppsala och Stockholm. Hon har utövat yoga i mer än 10 år och åker regelbundet till Indien för att fördjupa sina kunskaper.

I ashtanga yoga praktiseras rörelser koncentrerat, flödande och synkroniserat med varje in- och utandning. Tanken är att det blir en form av meditation i rörelse. De mjuka rörelserna är förutbestämda men det finns samtidigt ett stort utrymme att anpassa utövningen efter var och ens förutsättningar. Varje klass avslutas med andning och avslappning.

När: Onsdagar kl. 19.30-20.30, med start v.38, 19/9. (Tid för ombyte 15 minuter före, respektive efter klassen.)

Var: Yogastudion Vital med Yoga, Kålsängsgränd 10A (strax intill Apotek Samariten i centrala Uppsala).

Yogamattor i merinoull, kuddar, meditationskuddar och filtar tillhandahålls. Några stolar finns för den som behöver utföra vissa rörelser sittande.

Max 20 platser.

Prova-på-yoga I mån av plats finns det möjlighet att boka Prova-på-yoga som enstaka tillfällen. Platserna upplåts i kronologisk turordning. Passen bokas vecka för vecka genom anmälan här nedan – ange aktuellt datum på anmälningssidan – varpå platserna bekräftas söndag kväll innan respektive pass. Först till kvarn…

Efter att platsen bekräftats ska kostnaden om 100 kr/pass swishas till 123 043 80 93. Observera att betalningen ska vara gjord innan passet startar på onsdagen. Anmälan är bindande!

Registrerar din anmälan