Prova på Yoga 30/1 2019

Prova på yoga, under ledning av Sofie Puranen.

Yogastudion Vital med Yoga, Kålsängsgränd 10A
Onsdag 30/1, 19.15 - 20.15
100 :-

Sofie Puranen är auktoriserad ashtanga yogalärare och undervisar i Uppsala och Stockholm. Hon har utövat yoga i mer än 10 år och åker regelbundet till Indien för att fördjupa sina kunskaper.

I ashtanga yoga praktiseras rörelser koncentrerat, flödande och synkroniserat med varje in- och utandning. Tanken är att det blir en form av meditation i rörelse. De mjuka rörelserna är förutbestämda men det finns samtidigt ett stort utrymme att anpassa utövningen efter var och ens förutsättningar. Varje klass avslutas med andning och avslappning.

När: Kl. 19.15-20.15. (Tid för ombyte 15 minuter före, respektive efter klassen.) Observera att dörren låses 19.15.

Var: Yogastudion Vital med Yoga, Kålsängsgränd 10A (strax intill Apotek Samariten i centrala Uppsala).

Yogamattor i merinoull, kuddar, meditationskuddar och filtar tillhandahålls. Några stolar finns för den som behöver utföra vissa rörelser sittande.

Anmälan: via e-post till Bröstcancerföreningen Uppsala senast den 25/1. Anmälan är bindande.

Max 20 deltagare.