Rosa oktober

Här publiceras information om aktiviteter och annat med koppling till Rosa oktober. Sidan uppdateras efter hand.

29 september

uppdaterad 10 oktober

Vresros©Isabel Larruy Bergqvist

---------------------------------------------------------------------------------

Rosa oktober-bakelse från Güntherska c Güntherska. Hovkonditori och SchweizeriGüntherskas Rosa bandet-bakelse 2020 ©Güntherska Hovkonditori och Schweizeri

Güntherska Hovkonditori och Schweizeri stödjer Bröstcancerföreningen Uppsala län 💗

Köp en bakelse för Bröstcancerföreningen! Varje såld Rosa oktober-bakelse ger en slant till Bröstcancerföreningen Uppsala län. Rosa oktober på Güntherska Hovkonditori och Schweizeri.

-------------------------------------------------------------------------------

Landings Rosabandet-bakelse 2020 ©Landings, UppsalaLandings Rosa bandet-bakelse 2020 ©Landings Konditori

Landings stödjer Bröstcancerföreningen Uppsala län 💗

Köp en bakelse för Bröstcancerföreningen! Varje såld Rosa bandet-bakelse och Rosa dammsugare en slant till Bröstcancerföreningen Uppsala län. Rosa oktober på Landings Konditori.

Landings Rosa dammsugare cLandings KonditoriLandings Rosa dammsugare ©Landings Konditori

Bröstcancerföreningen Uppsala läns styrelse vid Pink Wall ©Bröstcancerföreningen UppsalaBröstcancerföreningen Uppsala läns styrelse vid Pink wall 1/10 2020 ©Bröstcancerföreningen Uppsala

Pink Wall! 💗

Gör som Bröstcancerföreningen Uppsala läns styrelse; ta en selfie vid Pink Wall och dra in pengar till föreningen.

Forumkvarteret bjuder oss på en rosa vägg, Pink Wall, där vi kan sprida vårt budskap. Gå förbi och ta en selfie eller ett foto på väggen och dela på dina sociala medier med hashtaggarna #bekämpabröstcancer och #forumkvarteret så att vi når ut med vårt budskap. Passa även på att dela på vår Facebooksida så att vi får ta del av just ditt Rosa foto vid väggen.

🌸 Varje selfie vid Pink Wall, med båda hashtaggarna #bekämpabröstcancer och #forumkvarteret, ger 50 kr till föreningen. 🌸

OBS! Inläggen i sociala media måste vara ”offentliga” för att kunna räknas.

#bekämpabröstcancer #forumkvarteret

-------------------------------------------------------------------------------

Rosa oktober-produkter ©Bröstcancerföreningen UppsalaRosa oktober-produkter 2020 ©Bröstcancerföreningen Uppsala

Oktober-försäljning 💗

I år är våra möjligheter begränsade att sälja Rosa bandet och föreningens profilprodukter på stan. Därför erbjuder vi istället, under oktober månad, möjligheten att köpa ett begränsat urval av produkter via webben. Leverans per post.

Produkterna beställs via e-post till uppsala@brostcancerforbundet.se eller via ett meddelande på vår Facebooksida.

🛍 Rosa bandet 60 kr.

🛍 Mammobollar 60 kr.

🛍 Penna 20 kr.

🛍 Armband – föreningens egenpärlade armband – 80 kr.
"Rosabandet" eller "BOOBS", modell slumpas.

Porto tillkommer!

Rosa bandet-smycke ©_am925 (instagram)Rosa bandet-smycke ©_am925

Rosa bandet-smycke 💗

Smyckesdesignern _am925 på instagram säljer ett specialframtaget smycke i sterlingsilver till förmån för Bröstcancerförbundet. Smycket kostar 895 kr + frakt.

🌸 Under oktober månad får förbundet 10% från varje sålt smycke. 🌸

Den som är intresserad kan mejla till info@am925.se .

Heja Uppsala cHeja UppsalaHeja Uppsala ©Heja Uppsala

Heja Uppsala 💗

”Vi gillar rosa med ogillar bröstcancer!” meddelar Heja Uppsala.

🌸 Under oktober ger Heja Uppsala 100 kr från varje sålt Heja Uppsala-kort till Bröstcancerföreningen Uppsala. 🌸

Så här gör du: Swisha 250 kr/kort till 123 403 1845 (uppge adressen dit du vill få kortet skickat). Eller fyll i formuläret på hejauppsala.com

Här kan du läsa mer om vad Heja Uppsala-kortet innebär och erbjuder.

Rosa Bocken Bo 2020 ©Lina BörjessonRosa Bocken Bo 2020 ©Lina Börjesson

Rosa Bocken Bo 2020 💗

”La Vie en Rose” - Gun Davidsson.

Denna tionde Rosa Bocken Bo är dekorerad och signerad av Uppsalakonstnärinnan Gun Davidsson. Vi känner bland annat igen hennes konst från oljemålningar med palettkniv, ofta med Uppsalamotiv. På “La Vie en Rose” finner du, som på de flesta av Guns målningar, vita rosor.

🌸 Rosa Bocken Bo samlar, precis som tidigare år, in pengar till Bröstcancerföreningen Uppsala Län. När månaden är slut räknar vi ihop summan. 🌸

🌸 I år kommer en del av pengarna dessutom gå till att uppmuntra de som jobbar med bröstcancerpatienter på olika sätt, även de som arbetar förebyggande med mammografi. 🌸

🌸 Vill du vara med och bidra swishar du valfri summa direkt till Bröstcancerföreningen Uppsala Län SWISH 123 043 80 93, meddelande “Bocken Bo”. 🌸

Gun Davidssons vackra konstverk “La Vie en Rose” kommer efter månadens slut gå som vandringsbock och dyka upp lite här och där. Håll ögonen öppna!

BAKGRUND:

Lina Börjesson är Uppsalaformgivaren som står bakom ett antal uppdaterade traditionsbärare i serien Svensk Tradition. I tio år har hon drivit projektet ”Rosa Bocken Bo” där inbjudna konstnärer fått fria händer att dekorera och signera en exklusiv Bocken Bo till rosa månaden oktober. Bocken har sålts via budgivning och pengarna har sedan oavkortat gått till Bröstcancerföreningen Uppsala Län.

Ett ljus för bröstcancer ©Bröstcancerföreningen UppsalaEtt ljus för bröstcancer ©Bröstcancerföreningen Uppsala

En mänsklig länk för bröstcancer 💗

Den 1:a oktober kl. 17:45 träffas vi iklädda något rosa, eller med en rosa detalj, på Stora Torget för att med coronasäkert avstånd bilda en lång mänsklig kedja. Naturligtvis är även dina släktingar och vänner välkomna att delta (mer info får ni på plats).

Kl.18:00 genomför vi 5 tysta minuter för att hedra alla som har kämpat, kämpar just nu och som kommer att kämpa i framtiden.