Unga kvinnor

I Bröstcancerföreningen Uppsala finns en grupp för yngre bröstcancerdrabbade, där de flesta är mellan 30 och 49 år.

Som ung bröstcancerpatient befinner man sig i en annan fas i livet än de som oftast drabbas av bröstcancer (där medelåldern ligger runt 60 år), och det får då andra konsekvenser. Till exempel har många i gruppen små barn, eller en önskan om att få barn, och har andra funderingar än de som har familjebildningsfasen bakom sig.

Erfarenhetsutbytet unga cancerdrabbade emellan är betydelsefullt för att lära sig leva med sjukdomen, bearbeta och lindra ångest och oro. Vi stödjer varandra och ger goda råd utifrån våra egna erfarenheter.

Kontakta oss på e-postadress bcf.uppsala.unga@hotmail.com om du vill ha mer information om tider och platser för träffarna med unga kvinnor. Du är även varmt välkommen att bli medlem i vår Facebook-grupp "Liljan".

Vår verksamhet
Vi träffas ungefär en gång per månad under kvällstid för en kortare promenad och samtal på något av Uppsalas kvällsöppna caféer, datum uppdateras terminsvis så att den som vill delta kan notera i sin kalender i god tid. Utöver dessa träffar ger föreningen möjlighet för gruppen att skapa andra tillfällen/aktiviteter för att underlätta bearbetning och rehabilitering utifrån medlemmarnas önskemål och förslag. Bröstcancerföreningen Uppsala arrangerar Öppet hus flera gånger per år och dessa är öppna för alla medlemmar, unga som äldre. Läs mer om dem och andra arrangemang här och i kalendariet.

Du är välkommen att hänga på när du vill. Eftersom promenaderna är tänkta att vara en gruppaktivitet så kör vi så länge vi är minst 3 st anmälda. Anmälan via bcf.uppsala.unga@hotmail.com. Inför varje träff skickas en förfrågan ut till gruppen via mail, för att säkerställa antalet deltagare.

Planerade datum för hösten 2018

• V. 34 to 23/8 18.30